top of page

Muzika koja pokreće

Zamislite na trenutak svet bez muzike. Kakva bi to strašna tišina bila...

Uz muziku se veselim i tugujem. Muzika me pokreće. Muzika me opušta. Muzika me inspiriše.

Tu se odmah nameće i pitanje može li mi muzika pomoći da lakše izdržim treninge i da dam svoj maksimum? Odgovor je: da, može.

To je moje lično mišljenje i iskustvo, a ono se poklopilo sa mišljenjem stručnjaka i mnogih trkača.

Naime, istraživanja pokazuju da slušanje muzike tokom trčanja, može smanjiti percepciju napora za oko deset procenata. To se dešava zbog činjenice da muzika blokira neke od unutrašnjih stimulansa, kao što je zamor, da stignu iz mišića i drugih organa do mozga. Kada su ove poruke blokirane, trkač ima umanjenu percepciju napora, stoga, može bolje i brže da trči.

Istraživači na ovu temu kažu da je muziku, koju slušamo tokom treninga, najbolje birati po šest sledećih kriterijuma:

1. jak, energični ritam;

2. pozitivni tekstovi sa asocijacijom na kretanje;

3. dobro uparen ritmički obrazac sa sportskom aktivnošću koju obavljamo;

4. okrepljujuće i harmonične melodije;

5. tekstovi koji asociraju na kretanje, motivaciju, uspeh, prevazilaženje nedaća, teških situacija;

6. muzički stil koji odgovara ukusu sportiste i njegovom kulturnom vaspitanju.

Međutim, ako trčite na otvorenom i imate slušalice u ušima, to sa sobom može nositi i određene rizike, jer ne možete čuti saobraćaj oko sebe, vozilo koje vam se približava, može iz nekog žbunja za vama potrčati pas, pa vas ujesti... Iz okoline se isključujete jednim čulom, koje vas može upozoriti na određenu opasnost.

Kao trkač početnik, bez muzike nisam izlazila na trčanje. Međutim, kako je odmicao moj trkački staž, tako sam sve manje slušala muziku tokom treninga. Pogotovo ako trčim negde u prirodi, muzika mi je apsolutno nepotrebna. Volim da slušam okolinu koja me okružuje, slušam svoje disanje, svoje korake. Ali kad naiđe onaj dan, među trkačima poznat kao „sad mi se nikako ne mili da izađem na trčanje“, tada je muzika odličan pokretač, bez konkurencije.

Nasuprot tome, kada sam u teretani, moram obavezno imati svoju plejlistu uz sebe, jer sam od onih kojima trening u zatvorenom veoma teško pada.

Bilo kako bilo, koliko ljudi, toliko ćudi, toliko navika, toliko muzičkih ukusa, toliko plejlista...

A kako trenutno izgleda moja plejlista?

Ima se tu štošta poslušati. Nisam analizirala da li ispunjava gore navedene kriterijume, ali ovo su note koje mene pokreću i od kojih koraci postaju laganiji na stazi.

1. Coldplay - Magic, Ink, O, Sky full of stars.

2. Mozart

3. Justin Timberlake - Holy Grail (ft. Jay Z), Mirrors, TKO, Don't hold the wall, Tunnel vision.

4. Lana Del Rey - Blue Jeans (RAC Remix), Smarty.

5. Šišarke - Male stvari, Pogledaj, Želim da odem, Samo svoj.

6. OneRepublic - Love runs out, Counting stars, I lived, Feel again, Marchin on, All the right moves.

7. Chopin

8. Vivaldi - Four Seasons

9. Massimo Savić - Tišina, Suze nam stale na put, Bilo gdje, Sjaj u tami, Traži me, Zar više nema nas, Samo za tvoje oči.

I možda najveće iznenađenje...

10. Slobodan Trkulja - Svadbarska, Voda, Crne oči, Pohod.

Da li vi slušate muziku dok trenirate i koje note vas pokreću?

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
No tags yet.
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page